اشگ مهتاب

فقط برای تو می نویسم...

اشگ مهتاب

فقط برای تو می نویسم...

نقش تو

باز کن پنجره را

 

من تو را خواهم برد

 

به سر رود خروشان حیات ،

 

آب این رود به سر چشمه نمی گردد باز،

 

بهتر آن است که غفلت نکنیم از آغاز .

 

باز کن پنجره را !

 

  صبح دمید !

 

 

چه شبی بود و چه فرخنده شبی .

 

آن شب دور که چون خواب خوش از دیده پرید.

 

کودک قلب من این قصه شاد آور نغز ،

 

از لبان تو شنید :

 

                زندگی رویا نیست .

 

                زندگی زیبایی ست .

 

                می توان ،

 

                بر درختی تهی از بار ، زدن پیوندی .

 

               می توان در دل این مزرعه خشک و تهی بذری ریخت .

 

               می توان ،

 

               از میان فاصله ها را برداشت .

 

               دل من با دل تو ،

 

               هر دو بیزار از این فاصله هاست .

 

قصه شیرینی ست .

 

کودک چشم من از قصه تو می خوابد .

 

 قصه نغز تو از غصه تهی ست.

 

باز هم قصه بگو ،

 

تا به آرامش دل ،

 

سر به دامان تو بگذارم و در خواب روم .

 

وای ، باران؛

 

        باران؛

 

شیشه پنجره را باران شست .

 

از دل من اما ،

 

چه کسی نقش تو را خواهد شست ؟

 

(حمید مصدق)